Tento interní předpis se zabývá předpisy které musí dodržovat
pracovníci FRONT OFFICE (tzv. dealeři)
Seznam :
- Všeobecná ustanovení
- Podmínky a taktiky související s uzavřením obchodu
- Pracovní postup
- Průběh obchodu – klient s uzavřenou Rámcovou smlouvou
- Nový klient
- Nadlimitní obchod
- Uzavření pozice – protiobchod
- Evidence obchodů
- Obchody uzavírané se zaměstnanci a se spřízněnými osobami
- Vyhlášky, zastupující osoby
- Výše poplatků bezhotovostních obchodů
- Závěrečná ustanovení
- Všeobecná ustanovení :
- Podmínky a taktiky související s uzavřením obchodu:
- Pracovní postup :
- Každý obchodní den po odsouhlasení marží s pracovníkem PP vytiskne pracovník Front office maržové spektrum z podpůrné aplikace PATRIA ONLINE, a.s. Před vytištěním nutno vždy provést kontrolu On-line připojení programového vybavení PATRIA PLUS.(přehled slouží jako krycí list k uskutečněným obchodům)
- Před zahájením obchodování připravit zprávu či komentář o vývoji devizového trhu na domovské internetové stránky. Nejpozději však uložit zprávu do 10:00 h.
- Při telefonickém kontaktu s klientem vždy provádět kontrolu aktualizace internetových stránek.
- Maximálně v 30-ti minutových intervalech kontrolovat příjem e-mailových zpráv a aplikaci ON-LINE shop.
- Při stanovení kurzu pro klienta postupovat dle poznámky v aplikaci FX MANAGER. V případě, že se jedná o klienta, který má rovněž uzavřenou smlouvu s konkurencí, nutná konzultace s pracovníkem PP.
- Zvýšenou pozornost věnovat částkám neumožňujícím zajištění protiobchodu či kombinace ( nutná okamžitá konzultace s pracovníkem PP )
- Povinností dealera je ohlášení hotovostních výběrů v CZK či cizích měn k uzavřeným obchodům v dané bance a zkombinování se souvisejícími obchody
- Po ukončení obchodování zajistit vytištění „ Přehledu uskutečněných obchodů “.
- Na konci každého obchodního dne předloží pracovník Front office obchody ke kontrole pracovníkovi compliance. Tikety musí být vyplněny čitelně, opravy a storna musí být prováděny v souladu s metodikou společnosti Finance international, a.s.. Před předáním tiketů ke kontrole odsouhlasí vždy jednotlivé obchody zapsané v knize denních obchodů s počtem vypsaných a zadaných obchodů v aplikaci FX Manager.
- Dokumentace musí obsahovat:
- Přehled marží tištěný v úvodu obchodního dne
- Tikety v pořadí jdoucí za sebou ( vzestupně )
- Přehled uskutečněných obchodů tištěný v závěru pracovního dne.
- Po provedení kompletace připojí dealer svůj podpis, zapíše počet obchodů, včetně pořadového čísla prvního a posledního obchodu.
- 4. Průběh obchodu – klient s uzavřenou Rámcovou smlouvou :
- Pracovník Front office, který vede rozhovor s klientem po telefonu, po uvedení jména společnosti, či jména fyzické osoby, otevře příslušnou složku „Identifikační list klienta“ v aplikaci FX Manager a vyzve klienta o sdělení hesla, pokud bylo klientem uvedeno nebo jména vč. identifikace oprávněné osoby sjednávat obchody za společnost.
- V identifikačním listu pracovník Front office zkontroluje platnost dokladů totožnosti a seznámí se s dostupnými informacemi, které jsou u klienta uvedené (kategorizace klienta, předcházející obchodní případy, …) a přesvědčí se, že nic nebrání uzavření obchodu.
- Po odsouhlasení kurzu a ostatních údajů je pracovník Front office povinen zopakovat celý obchod klientovi a uvede do telefonu tyto údaje:
- datum uzavření obchodu
- datum vypořádání obchodu
- kurz
- měnu, kterou společnost nakupuje
- částku (objem měny), kterou společnost nakupuje
- měnu, kterou společnost prodává
- částku (objem měny), kterou společnost prodává
- bankovní účet klienta a bankovní účet společnosti
- v případě, že si klient požaduje platbu odeslat na účet třetí strany, uvede pracovník Front office na místo čísla účtu klienta - ZPS (zahraniční platební styk) nebo TPS (tuzemský platební styk) vč. počtu příkazů, do poznámky převod uvede ANO
- Pracovník Front office vypíše tiket ,ve kterém budou uvedeny všechny informace a – i, viz výše a podepíše tiket dle podpisového vzoru. Tiket orazítkuje odpovídající číselnou řadou, čímž zaeviduje číslo obchodu, sloužící jako variabilní symbol, které sdělí klientovi.
- Pracovník Front office zapíše data do apikace FX Manager tímto způsobem:
- nový příspěvek – Klient
- druh operace – SPOT
- převod – ikonu zaškrtne pouze v případě, pokud se jedná o ZPS nebo TPS
- nákup měny, ISO , částku, vybere odpovídající číslo účtu
- prodej měny, ISO, částku, vybere odpovídající číslo účtu a v případě, že se jedná o ZPS nebo TPS, vypíše na příslušné místo vybranou zkratku
- kurz, dohodnutý mezi dealerem a Klientem
- datum sjednání obchodu
- datum splatnosti obchodu
- kód obchodu (evidenční číslo)
- Podepsaný, řádně vyplněný tiket předá na oddělení PP do schránky č.: 1 „Nový obchod“.
- Nový klient :
- 5. Nadlimitní obchod :
- Uzavření pozice - protiobchod
- 7. Evidence obchodů
- Tiket, který předá na oddělení Back office. Tiket označí pracovník Front office evidenčním číslem ( razítkem ), které zároveň slouží jako bezpečnostní kód.
- v listinné podobě
- v elektronické podobě
- Obchody uzavírané se zaměstnanci a se spřízněnými osobami
- Vyhlášky, zastupující osoby
- Výše poplatků bezhotovostních obchodů
- Závěrečná ustanovení